Rabu, 10 Julai 2013

selamat berpuasa dan berbuka!



Isskkk issskk... dah sebulan tak tulis something... di kesempatan ini ai nak ucapkan SELAMAT BERPUASA dan BERBUKA buat semua kawan2, sahabat handai dan umat islam semua...
 
Tahun ni ai berpuasa sambil berbadan dua..kahkah...masa darwisy sempat puasa 10hari saja..pastu kita enjoyyy...hehe... tahun ni insyallah, ai nak puasa penuh..so to my beby pelis be nice ya during ramadhan almubarak ini... nanti bila dah deliver mama bagi adiah...:)
 
minggu lepas sempat memborong baju raya utk awisy dgn papa dan adela mama sikit2... eceli, utk kategori mama ni kadang2 tak kisah sgt baju raya ni...yg penting anak dengan suami ade...(saja kann merendah diri)..hehe..betul ape... kalau ada yg berkenan beli, kalau takde simpan duit beli mende lain... ni taun ni dapat ke tak bonus?? aku dah sedap mengorder biskut raya...nak membayar kang peluh2 kuar pitis...
 
bab berbuka puasa plak... oh ai sesungohnya tak suke beli lauk kat bazar ramadhan...dari aku membazir beli yg entoh sedap ke tak, baik aku gi makan kat kedai...sama je kos nye bila di kawtim2...
tp alhamdulilah telah melepasi tahap kemalasan, kemurungan dan alahan mengandung ni... jadi ai willing je nak masak hari2 :).. tapi ayam golek kena beli..tu febret...:) mahal dh skrg ek... sebelah ekor ayam pom dah mencecah RM11... tak silap aku sbelum ni RM9 gitu je...
 
si darwisy bila tanya nak puasa tak, jawapnya "awisy nak puasa tapi awisy nak makan"...hmm nasiblaa dia pun tak faham lagi mcmana puasa tu... aku pun dlu sampai darjah dua mana pernah cukup puasa... sb jenis tak boleh kalau tak makan... adik aku relax je puasa.. aku je yg mcm nak mati dah rasa...
 
mandangkan bos ai dan keluar...ai ingat nak google resepi.. boleh masak2 utk berbuka..buat buku skrap resipi masakan berbuka 30 hari ramadhann... best tu...kiki...

0 mulut berkata: