Rabu, 31 Julai 2013

lagi Tujuh hari nak raya....1434Hijrah

 
 
Mcm lama je tak bagi terliur tekak apload gamba masak2 kan?? hehe... eceli, ai ni dah jemulaa ambik2 gamba...perut lapar gilak time tu..tak larat bangun nak ambik gamba masak2..
 
lagi 7 hari nak raya... kenape taun ni aku tak pasang lagu raya kt pc..hakhak... malasnye...entah tak rase sangat, persiapan raya taun ni ala kadar saja,..sorry ye awisy, mama mcm xbrape ade mud raya2 ni..kasut raya tuk awisy tak beli lagi..siann kann..takpe sempat lagi kita gi ye...
 
 
aritu kata nak buat nasi kerabu kan..aku tak buat pom..hehe..bila google resipi banyak plak kekdahnya... ai ni masuk dapo kul6pm.. sejam nak siap semua tu memang tidok ler...
 
takpe ai dah nampak macik kentin opis ai ada jual nasi kerabu thai..nanti kita gi beli..wakaka...
 
 
semalam ofis ai ada buat buka poser... sbelum2 ni kitaorg booking kat mana2 kedai, pastu gi je makan kat situ..tp kali ni kitaorg ambik catering, tempah makanan utk bape org then buat buffet... lagi murah dan makanan banyak..
 
so, untuk mama buyong mcm ai ni haruslah makan banyak kan...agak2 sendat seluar tu...kahkahkahh...syaitooonnn... jadi ai cadangkan taun2 depan buat camni je..dripada bayar gi makan kt kedai yg lauk2 cukup2 makan saje..
 
 
 
*pic adelah ai campo2 gi copy paste kat fb my prennn nurtiha che wail kikiki
 
 
ni kami semua...org lain semua duduk2 skali dgn family..ni aku anak duk depan, aku duk hujung, somi duk blakang (stok2 kaki panjang)..


 ishhhh sian lak anak mama duk sensorang...okey mama gi jadi kanak2 kejap2..:)


kebetulan juga my opismate sambot anniversary perkawinan beliau semalam.. wife beli kek nk suprise husband...husband tak surprise...kahkah..memang org laki ni kann... kot ye pun buatla terharu lap2 air mata gitu... tgk ai baca nobel, dlm nobel tu kemain romentik laki2 nye.. ada someone bisik kat aku, eh shiha tak dapat adiah ke...aku jawap.."dah ade besar gedabak, volkswagen Golf.."...hahaha..sebok je nak tau...

 
ni femily nye..yg adik tu sama baya dengan awisy, tp suka tgk dia makan..memang pemakanlah..hehe



ni meja kami...mentare mak bapak zara nak gi ambik makanan..ai main2 lah ngam dia... kemain aku ckp "zara senyommmm cepatt, senyommmm...senyommmm luas lagi.."..hahaha



sekali dah senyummm time dah ketik tu dia pergi tgk sebelah... ishhh adheekk ni tak sepotimmm...



menu 'hot' kebabommm... kambing golek with brown sauce.... aku memula gi ambik mende ni..masa tu org tak ramai, ke org tak prasann ade mende ni...ni masa ni ramai dh kerumun duk mencobek kambing... sangat sedap nak2 cicah sauce dia tu..tp kalau sapa yg tak suke, kuat juga bau kambing nye..menusuk lobang idung juga laa...hehe...
 


ni yang ai ambik semalam... bila dh makan semua..masuk air...aku bangun dari kerusi terus perut jadi 9 bulan...hakhakhak...
 
abis citer iftar semalam...ni hari ni , mende laa nak masak ekk... malasnya nak google resipi...huhuhu...

0 mulut berkata: