Rabu, 23 Disember 2009

Update gi Kuantan...

Assalamualaikum...

Semalam ai telah kene marah dek Mama kerana telah memain ngam lipstek beliau sehingga patah...hehehe..mane tau takleh main kang..dah beg terbukak...Harus selongkar kot ade yang best2 dalam tuu...haritu Ai telah dapati ade lolipop dalam beg beliau...hahaha

kuikuikuikuikui....

Criter Ai ekot mama gi kuantan tuu..dah basi..hehehe..eceli gi ikut mama ade kreje ape ntah..abah pom skali...Mama cadang naik bus jer..sb beliau taknak drive..hehe..eh sebab firstime nih bawak ai naek bus...

Dah sampe kat sana, checkin bilik...mama gi kreje..terus ai ngam abah krohh..krohh..krohh..tiwdo okeh..

Tak bestnye cuaca hujan...jadiknye nak jalan payah sket..nak mandi kolam lagi laaa...nak gi kat pantai dia susah..ujan+angin kuat...

2nd day barulah dapat mandi kolam n jalan2 kawasan otel tuu...

2nd day..abah takkasi mandi mula2..tp dh tgk kawan2 mandi..mama pom celopla kaki ai lam kolam

Main celop2 saje...

Last2..haaa...dah turun..hahahah...main pelampung lagi...Mama takot aer..tak turun pom..

Haa..dgn famili ikhwan..tak sejook pom ikhwan mandi...

Senyoomm...dapt mandi kolam...dah jum balek..tukar baju...mandi shower plak...

Dlm bilik..cubaan untok memain petek2 suis lampu kat sbelah tuu...

Yer2..petek2 suis tu..mcm lampu disko dah jadik lam bilik nih...

Ni time nak balek dah..pic with snowman...

pic with Santa Claus....kan nak dekat krismas...

Sampei kat Tenganu kul7 malam dah...kalau sampe awal engat nak gi jalan2 kat both Mokla...tapi tak sempat...huhuu...dah letih dahh...

Sekian la dulu....wink wink....

Isnin, 21 Disember 2009

Selamat Ulangtahon Perkahwenan..

Assalamualaikum...

Selamat menyambot Maal Hijrah...1431 H...

Penah kang dengo lagu satu muharam tu??..

Hari ni juge I nak ucap selamat menyambot ulangtahon perkahwenan pade mama n abah..

Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki..


Disamping itew juge, Ai nak ucapkan kat CikSharah sempena Hari lahir beliau yang dah 2 tahun nih..

Kesahnye bleh sama tarekh kawen mama n abah dengan tarekh lahir cik chaa..

Setelah kedua2 kluarga bsetuju untok mengadakan pekawehnan pade Hari raya qurban kedua aritu..pade hari dijanjikan sementara smua famili abah sebok bersiap sdia untok datang ke umah mama, ibu cikcha saket pewot plakk...jadiknye...nenek tak datang teman abah datang aritu, sb nak sambot cikcha...hahahhaa...

HePI BESDAY CIk CHaa....

pic copy dari blog sharah nih..hheheheh..

Nama : Nur Maysarah
Nama Manja : Cik Chaa
Tempat Laher : Hospital Kuala Krai
Tarikh Laher : 21.12.07
Hobi : Dengor lagu stacy from ibunye berry..
Makanan kegemaran : ASam masen ..hehhee

okey bubuy..

Rabu, 16 Disember 2009

Pesanan buat Moklaa

Assalamualaikum....

Lama sudah tak update nih...I sakit,...demam n takde selera minum susu...

Almost 1 week tak minum susu...kurus..cemane nak bagi gemok balek nih..tough2 sket mcm Jehan Miskin lam citer Awan Dania tuuu...


Mama suke citer tu..tapi oleh kerane Abah mengutok2 Mama tgk citer cengini, jadiknye maleh r Mama tgknye...

Esok I nak gi jenjalan...kat sini...

De Rhu Beach Resort Kuantan 3 hari...jadiknye..tugas menjage rumah diserahkan pade mokla...

Mokla nak mai minggu ni..nak jaga booth lagi kat TTC...jadi mokla sila la menjage umah I tu yer..hekhekhek

Pesanan untok Mokla..

1. Buka lampu luar bila malam menjelma..
2. Pagar perlu sentiase ditutop jika keluar rumah..mat mbing ngam mat mbbuu selalu masuk n makan free abah punyer pokok...

hehehhe..

okey babai....

nanti update lagi...

Selasa, 8 Disember 2009

Obat Caceng....

Assalamualaikum...

Ai demam....tak der selera makan...asek dudok tunggeng2...mama kata caceng ker??

Ahad baru nih ade gi klinik untuk chekup..then misi bagi ubat caceng...

yer ubat caceng lam bentok pil..and harus kah I menelan pil yang besar gedabak tuu???

ubat caceng syrup nye stok dah abes...pelik tul..takde ker misi2 ni check stok ubat..kalau abes ker ape tande lam buku..ni kemain duk cari punye cari..yang I n Mama duk tunggu punye tunggu..last2 hamek ko...takde okehhhh..free service laa katakan....

anak yang gigi 8 batang nih taknak ubat caceng tuu walopom dah penyek n masuk lam aer....try mintak kat panel..panel kate only for children 2 years above..

semalam mama beli nih kat farmasi....

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


hah..amek..satu dos membunoh kesemua caceng2 biasa....

Bunoh caceng itew!!!..Bunoh caceng itew!!!..

kalo jumpe cacing harus kita pijak2..bunoh dia..bisa masok lam badan orang n beranak pinak..ape kes!!!..minatang ni takpe r bunoh..yang tak harusnye ade kes pacik tuu..naik keta wira DAW5777 telah melanggar lari minatang kuceng yg sedang melintas jalan...tak patot tu keta tuu... :) hehehe

So untok ubat nih ai harus makan setengah dos jer skali makan...iatu 5ml sajee..

tak muleh lebeh2..

semoga matilaaa caceng2 semua yer!!..kalu tak mati bunoh diri takpe weii...nanti kang ai minum zentel 5ml lagi...kena gak mati...matilaa weii caceng wei..ai pom nak sehat gak macam omlaen...wawawawawawa!!!!!

Khamis, 3 Disember 2009

Taateehhhh...taaateeehhhh...

Assalamualaikum...

Pebende tajok tu..dapat bace??? elehh..ni taateehhhh..taateeeh...selalu ckp kasik semangat kat budak2 mula-mula nak blajar jalan kan....

Mama I selalu sangat cakap cengituu...sampe dah jadik terbalik dah perkataan tuu...teeetaaahh..teeetaahhhh...tapi anak yang bagos lagi berkaliber nih taknak lagi jalan sensorang..nak pimpin tangan mama or abah gak..haruslahhh kann kate kene jadik anak yg menyayangi ibu dan bapa...

Dan selalu sangat lah orang nampak mama dukong I nih buat2 cipta soklan atau ayat berbentuk cenggini..
"EH..bules jalan dok lagi nihh???"
"Duk atas dukong jah..jalan r pulop nun...."
"Eiiii..labatnye boleh jalan...anak I 3-4 bulan dah boleh gohek muto doh.."

Hehhe..

ELoo..up to me laaahhh..nak jalan sndiri time bila2 kaann...haruslah lain dari yang lain...
Lagikan tali pusat I, doploh hari baru tanggal...perlulaaa ikut turn...bukan ikut orang..wahwahwah...

I dah boleh jalan sndiri laaa...cuma saje jer I nih...

..

..

..

..

..

M..A..L..A..S

Well...Mama dunt worry...I ni kan bukannye superman... : )....tapi spiderman jer like uncle Tobey...

Meh tengok video I jalan nih...


video

tengok...angkat tangan tuu..tande berjaya okehhh....walopom 2-3 kerat jer jalan...

Selasa, 1 Disember 2009

Cuti di kampong...

Assalamualaikum w.b.t

Lama tak update yer....hehehe... I sebok laa jugak...

oh yer...acik Ina telah selamat melahirkan beby beliau pade hari rabu lepas...and i sempat r gi tgk my prenz tu...asek tiwdo jer dio...

name : Reezq Eskandar

Alkesah cuti...

Ermm...jadinye tahon nih I telah beraya di umah ummi dlu pastu baru balik umah nenek...

Sehari sbelum raye, I telah diserang muntah2..macam orang peknen tuu..hehehe...Setelah berjumpo dengan dokter rahim beliau telah suruh I menelan obat muntah...beliau juga telah menanyakan soklan cenggini..."ade tak orang2 kawasan umah tu sakit taun?" mama menjawab bagi pihak I.."Entahlaa dokter tak dang nak gi skodeng sape kena taunn situ"...pikir2 balik soklan yg dikasik dokter tu..mcm H wang N wang jer taun nih...bahaye2...

Esoknye tak de dah muntah2...nasip laa..kang ade mama abah raye kat spital jer..

2nd day raya balik kampong...dah takder banjer...kira dah sunshine cuaca nih..kesian doow lembu2 kene semelih tengah ujan..skalik lepas kene smeleh aer ujan mengalir2 kat tepat semeleh..haru pedih wooo...cehhh macam memahami jer nasip lembu...eh bukan i panggil Bhaaaahhh...

Hari2 Mama n mama's geng masak dageng...

dageng masak merah, daging goreng kunyet, daging singgang, dageng masak kicap,...

Oh yer..nih nak citer sket masa last day duk kat kampong...abah tingen r nak masuk zoo kole krai.. katenye dah lama tak masuk..masuk pom mase budak2...
Mama pom agak eksaited r...siap gi parking depan pagar kaunter zoo...last kene undur balek parking kat laen..ade gi sekat pagar orang...apedaa mama...

Then citer time nak bayar..masuk zoo kena bayar okehhh...duit tula guna nak kasi binatang dlm tu nak makan...dah tertules kat board depan pagar dewasa = RM2, Kanak-kanak = RM1...
Jadiknye mama mengira jumlah perlu dibayar RM5...belek2 purse ade RM4 jer..lagi singget tak cukop.. "Marilaa duit singet lagi nih...tok cukop 4rengget jer ade nih.." Abah pom mengeluarkan pitis note RM100 rengget... " ni jah ado..tadop pitis kecik"...mama pom " dahtu dok cukup jum r balek..dakyoh masuk..."..pacik jage kaunter tiket kat blakang mama konperm dengo nih...last2 chek ade siling 50sen 2 keping..haa amek pacik zoo ni ade 5 rengget bayo 3 orang nak masok..pacik zoo pom kate.." takpelah 4 ringget jah..sipe la duit skeleng nih"...hahahahah..Mama patot pake topeng spiderman mase tuu..ciittt...

Adela binatang burung, unta, gajah, ular sawa (kecil jer),..binturong...ayam belanda..ade laa tiga pat ekor lagi binatang...takde yg luar biasa sgt..cuma binturong tu boleh jadi tarikan jugak laa..jarang ditemui atau dilihat..


nila dio nye bentuk Binturong...

Mama kate kenape laa binatang2 sini takde ceria nye..semua lemah semangat jer...burung jerlaa kenkadang munyi2 bagai...ek eleh..namanye zoo...

sejarah zoo kuala krai nih...

Dah lama dah zoo nih..kira masa tahun 1985 lagi...environment tu cantek lagi.. dengan suasana hutan..cuma dari segi kemudahan dan sarang/sangkar/tempat binatang tu tidak diselenggara..mungkin masalah dari segi kewangan...satu lagi...keadaan zoo berbukit2/bercerun..bagi yang membawa anak kecil agak susah untok melawat2..haaalaa..mama datang pake heel pastu mula komplen potpetpotpet...kene turun bukit panjat bukit..tinggi gak bukit dia...sape2 nak besukan elok benar gi situ...selain dapat membantu kewangan zoo tersebot dapatlah juga beriadah..

Di belakang zoo nih ade museum...tapi gak dah tutop...ntah pe ade lam tuh...
Dlu abah kate mase zaman kecik2..chantek zoo nih..ade rusa bagai duk lari lari anak kat bawah jambatan gantung...

Sape yang rase kaya raya gi la sponser sket harta tu kat zoo kuala krai tu kasi make-up sket...rasenye ramei budak2 ngam mak n bapak budak mai situ nati..takpe2 nati dapat duit royalti kita tak jadi reka mesjid kristal..kita make-up zoo..tak gitu ankem ajae??hehhehe

Atas sebab-sebab tertentu, mini zoo tersebot ditukar nama kepada Taman Burung pada tahun 2005..pacik kutip duet tu duk kat sbelah kiri tu..

Ni antare binatang ade situ...Burong Hantu...pandei plak tu tgk camera..yang tengah tu memang takde rupa ker?? wawawawa..memang berhantu laaa...huhuhuhu


Isnin, 23 November 2009

Aidiladha...

I gi kusus esok sampe khamis..

pastu cuti balek kampong..raya haji..sian lembu kene semeleh time ujan2 gini..cejook wehhh...

Selamat Menyambot Aidiladha...

Berjaga-jaga wabak taun yang melanda time musim banjer nih..hehehe

Ahad, 22 November 2009

Hikayat Burung Tiung

Assalamualaikum...

Pada pagi yang subuh tadi jam 7 pagi...dikejutkan sore abah memaklomkan bahwe mr.burung tiung yang abah bela dah mati...wawawa

Kematian beliau adelah sangat tragis...kerane disahkan beliau telah dibunuh dengan kejam...menurut pengamatan beliau telah didera sbelum dibunuh tapi tak diperkosa..hehhee

Penemuan pada pagi tadi melihatkan kepala beliau telah terpisah daripadae badan yakni pemangsa telah menyembelih leher beliau serta memakan isi dade beliau...sungguh tragik....!!!!

Padahalnye rumah beliau telah digantong tinggi dan dimagga sekalik...kemas dia punya keselamatan cuma takder plak letak alarm...mapus nak tanggung alarm rege RM699...hehehe

-bukan gambar sebenar-
sangkar dio sbijik mcm nih...macamne en.snake pemangse tu bleh lepas masuk lam sangkar nih..adekah dia menggunakan bomoh tok moh untok menhalimunan diri????

Ni adelah member beliau iaitu Bhodo yang berade di rumah Mak Ngah..harus dikhabarkan berita kematian burung tiung niih ke Bhodo dgn segera...hehehe. Bhodo pom penah menghadapi situasi diserang en.snake dulu..nasip baek Mak Ngah sedo lalu membunoh en.snake dengan kejamnye...

Abah mencadangkan agar diadakan siasatan rapi untok mengetahui dgn lebeh lanjut perbuatan menatang apekah ini?? Mama I memang sangat antivirus ngam makhluk2 speti mr.snake, mr.worm, en.pacat, n cik lentah...Jadinye mama mengucapkan syukor kerna nasip tidak terlintas di pikiran en.snake untok masuk dale rumoh...

Harus ker semayam hajat dilakukan bagi membalas perbuatan khianat ini???

Isnin, 16 November 2009

cite peberet mama

Assalamualaikum...



Semenjak dua menjak tiga menjak ni ada kemuskilan kt umah i, asal jumaat je remoote tb mesti ilang, ntah sape yg ambik.. dicovery ke wonderpet ker memang takleh tgk yg leh tgk TV3 jerrr

terpakse lah aboh layan cite ni..







... ni mase makcik nur wat saspen, masa ni memang mama feling sunguh.. siap sok sek sok sek tapi aboh wat dekkk jerrr.. aboh meme gitu tok sensitif, i kalu lapo je sensitif gitu..hehe

My Pish...

Assalamualaikum...

Arini nak enterprem sket 'my kaan'...

ekan yang I bela nih...

Dibeli masa beliau umo kecik sket..di pasar tani..pade rege RM10 dua ekor..

ganas ekan nih...ekan beso duo ekor nih suka benar gurau bewak...

Mereka agak cultureshock pabila ade ekan lain yg lebeh kecik duk dalam ekurium nih...

Oleh itu, pelbagai deraan dilakukan sehingga ekan lain akan mati atau sedar2 takde dah dlm ekurium tu..I korek mulot beliau berdua rupa2nye ade dalam perot...

Hampeh ekan nih...sampekan wayar motor letak lam ekurium tu abes digeget nye...



nilah ghopernye...muka ala-ala jesica ahmad albab...kire orang kampong kata manis je..

yang lagi adik bradik tiri dia yg kaler cerah sket tu..ikan puyu...kesian ekan puyu tu kena gasak dek ekan dua bewak dua ekor nih..abes calar balar...tapi dlm byk2 ekan..ekan puyu ni r maseh bertahan besama mereka berdua

takdenye kalu nak swimim skali..mesti dua ekor belah utara dua ekor belah selatan...

Tapi gak...sayanggggg...

Kedua-dua spesis nih telah meninggal donia minggu lepas, mula-mula masa pagi nak bertolak balik kampong kelihatan ekan gurau bewak tu telah terapong2...dan telah disahkan meninggal oleh dokter abah...kemudian setelah pulang dari kampung..kelihatan ekan puyu jugak terapung2 dah mulot berbueh2...

Menurut kata dokter abah..mungkin mereka berempat terkena arus eletrik yg mengalir dlm air kerana ekan gurau bewak tu telah mengeget lagi wayar motor letrik dlm ekurium itu..mungkin juga mereka berempat kena penyakit H wang N wang...Ekan2 tersebot tidak dibedah siasat kerna bau mayat mereka yang agak busok...jadi buang jerlaahhh!!! buang karan...

tapi I sob..sob..sob..sedehhhh....

Hari jumaat nih gi pasar tani lagi carik ekan laen plak....!!!!!

Selasa, 10 November 2009

Lagu Rakyat...

Assalamualaikum...

Tahu pasal lagu rakyat??..I pom ade lagu rakyat...tapi I nih agak konpius mama nih bagi lirek lagu rakyat yg beliau slalu duk nyanyi biseng2 kat tinge I nih lagu rakyat mane ntah...

adekah lagu rakyat ni dari kuale nerang/kuala berang/kuala ibai/kuala lumpo??

I pom tak pasti..

Asal lagu rakyat nih daripade rakyat2 jugak..ehekk..rakyat yang nyanyi..rakyat yang reka..jadinye rakyat didahulukan....hehehe

sape rakyat nih????....

mok Joh, Cek De, Ayoh ngoh, mok tih, mamat, cek wok, mok long kapung sbeloh, pok teh, dolloh kapur, pok ali keda buloh, Tok wi, mok kiah,Pok Ya...tulaa dia rakyat nye...pendek kate..kita2 r..masarakat melayu...

tapi manyak gak masuk lagu rakyat omputih...ntah omputih mane duk reka...
J.W.W Birch munkin reka lagu lagu rakyat omputih nih.. disebabkan beliau terlalu leka mereka lagu lagu rakyat omputih ni maka beliau tak kesedaran bila mase Dato Maharaja Lela hunus keris...hehehe..jadik tak sempat anto J.W.W Birch masuk ICU...

Jum I ajar lagu rakyat yang mama I nih duk nyanyi...




Daa...Daa...Sii..

SiDaa...SiDaa...Daa...Sii

Sikatak puruu *layar-layar ....tektektek..(*2x)

One Two Three Four Five Six Seven Eight Nine Teeeeennnnnnggggggggggg!!


Hehehhee..pendek jer..

lagu rakyat ker lagu katak nih Mama?? pehal ade nama katak puru plak...

konpius kan????

Ahad, 8 November 2009

Sila kenal jiran/sedare masing2....

Assalamualaikum...

Ni nak citer kes tak kenal sedare/jiran...huahuahua...

Kejadian adelah setemelah pulang dari bando membeli sebutir reket bedmiten untok Aboh...

Asalnya mau diganti reket sahabatnya yang telah abah pinjam dan patah okeh reket orang tu...

Hari : keesokkan slpas mematahkan reket orang setelah mengatok cikTI berkeliaran dlm dewan bedmiten
Masa : malam
Tempat : Uncle Zam Corner depan MRSM

Perbualan......

Abah : tu zam buka kedai meh singgoh minum air dlu..mentare nunjuk reket baru beli nih...
Mama : ikotlaa..

Lpas order siap tunjok reket...akhirnya uncle zam kata..dakyah ganti r...owos kiro sangat ehhh!!!
Adelah beberape orang lain gak kedai nih..tetibe....

Abah : Bini, ce tengok mokcik depang nih..mcam kenal jer,,...rase sdare bini tuh..gi tegor..sape tu ekk...
Mama : Owos...sape?piyerr tuu??mane ade sedare bini wajah cengitu...sape2 hau ye kata kenal...
Abah : DOk engat doh ehhh...sape ekk..rasa sdare bini tuu...rajim jupe...

Tetiba mokcik tu bangon datang...

Mokcik : Eh..Mazle dok? Dok engat jugok tadi...telepom ke abg Saidi sakni..ye kato mazle kijo di tenganu betol dah...
Abah : ho ye r..kito nak tego sakni takot saloh orang...Mari wat gapo sini?
Mokcik : Mari kusus...duk mano umoh?
Abah : ni blakang skoloh nih...mari r jalan..
Mokcik : tokdey nak jale..ni pom mari 3ore ngam saim..takpo r smula mari..

Mama : (terkebil-kebil)...tadi kate sdare bini...last2 jiran kapung dio...

Moral of the story...sila kenal jiran/sedare anda yerr...sila jgn jadik mcm kejadian di atas..

Hihihihiihiii

Sultan Cup Terengganu Endurance Challenge 2009

Assalamualaikum...

Hehhe..beria entry seblum ni nak balik kapong...last2 tak balek pom..

Yer r..abah gi tepom Pok Ngah, Pok Ngah kabo banjer dah kapong...

Tak balek ler..kang sekat air tengah jalan camano??

Sehubungan dengan itu, pade hari semalam gi kat tepat kuda2 nih...

Slalu malas jer gi kat ramei2 ni...hari Sumaat kang ujan lebat memang tak mendpaat sambotan..


Tak bowok camera pomm...

Gambo enset 3310 hahhaha...

Khamis, 5 November 2009

AL-FATIHAH...

Assalamualaikum...

Petang nih jam 4.45pm I n femili akan balik kampung dgn segera kerana Mok Da telah meninggal dunia pade pagi tadi...

AL-Fatihah....

semuga Allah mencucuri rahmat ke atas beliau...

Hujan lebat nih...

camno??

Balik naik keto, bukan naik moto pom....adooiiii...

Isnin, 2 November 2009

Cuti cuti Malesia....

Assalamualaikum...

Hai...arini tuesday..nenek dah balik dari KK nih..

Best ker nenek??Uncle wawa kate panah sane...haruslah uncle wawa putra lilen kann?toingggg..toinnggg...

Entry takde kaetan pum ngam cuti-cuti malesia yer...

Meh tunjok sket aritu mama I main netball..pas game..I taknak r gi ngam mama pasai muke mama itam....tu r sape suwoh main lenggok muka kat mateari??

Alkesahhhhnyeeee....


Ni adelah training konon2 dua minggu sbelum game..adelah ant. paling awal gak r blateh..I dilantek sbg penguros beliau...

Haaa..training lagi..lagi..lagi...dan lagiii..

Pastu dah boring asek blatih situ..last2 gi r kat court betul2 nuh...cewahh..nasi semangat btol..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

dan....nilah hasilnye...bila byk trening...bagos tul dokter tu gi balot cenggini...nasep tak dia minta mamat bangla yg tgh buat bangunan tu gi tampal simen kat tangan mama nih...Seminggu nak lawan kene cenggini...

Namon setemelah mendapat urotan tradisional dari Tok yg baru balek betape kat pulau kambing iaitu tok wan ebrahim..barulah tangan mama buleh gerak..wan ebrahim tu balut jugak..siap letak abok kayu..tapi takde r mcm dokter tu letak kain cengitu..pehal plak mama ade alasan nak ponteng dari mandikan I laa tu..harus Abah kene okey..


Semasa hari pelawanan...

Mama's team

pehal suke gambo senget2..kang tak pasal jalan senget baru tau!owos..kemain mama mu nih...main sambel galok...
Sbg penguros mama, mama nih kena tingkatkan ketinggian agar di lain kali mudah menakap/mengambil bola dan juge menyiku kpala pihak lawan..tak perlu neting2 bagai..hahaa

So thanks ke abah..abah pom maen jugak..sori yer tak amik gambo pom abah main..abah power keh..main lompat si katak lompat...

the result is....
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..


dapat pingat gangse dan juge seekor angse untok dibela di rumah maseng2..


Perlulaa Penguros yang pake...ape kejdah pake tayang2 bukan wakil melesia pom!!!

Ahad, 1 November 2009

Permintaan Khas....

Assalamualaikum....

Oleh kerna I telah 'mencurik' CD mama mase blajar dulu-dulu...I telah didenda...

I telah diminta oleh mama untok menyiarkan surat ditules mama ini kepada umum....

Kalo bleh kena wat sidang media keyyy....hehehee

dilampirkan.....................


Kepada sesiapa sesiapa yang berkenaan,

1 Nov 2009

tuan/puan,

PER : SILA LAH BERSIKAP MATANG DAN MENJAGA PROTOKOL

Dengan segala hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

Dukacita dimaklumkan bahawa saya telah meminta anak saya untok menremove video yang telah diuploadkan pade minggu lepas. Saye juga meminte maap seandainye video tersebot telah tersebar seantero dunia. Bagi yang telah menengoknye itu adelah kenangan saya dan rakan-rakan sepejuangan bukan dlm angkatan tentera tetapi semasa study dulu-dulu.

Sehubungan dengan itu, penyimpanan CD tersebot bukanlah untok menjatohkan air muka sesape, cuma sekedar batuk di tepi tangga. Bagi tuan/puan yang rasa terhibur dengan video tersebot, cukoplah hibur dihati saje tak perlu berhibur di tepat awam sepeti di cafe atau canteen.

Perlakuan tuan/puan yang menunjokkan hibur ditepat awam kenkadang mendatangkan perasaan muak/jelek kepada orang dikeliling pinggang. Seharusnya tuan/puan menyalurkan hibur tuan/puan dengan cara taip derma ikhlas RM5000.00 dan hantar ke 013-967......(my phone)

Justeru itu, saya telah memileh denda yang terbaaek untok anak saya ini. Sememangnya beliau kenkadang suke menyekodeng peti besi saye. Saya telah meminta untok beliau mencuci jamban di rumah saya di mana di rumah saya ini bilangan jamban lebih pada bilangan bilik. Terdapat 4 biji Jamban dan 3 Bilik tiwdo. Adelah bagusnya beliau mencuci jamban kerna sudah tentu sang suami tidak akan membuat kerje2 sepeti itu.

Sekian, semoga tuan/puan mendapat ikhtibar dari critera inih.

Terima kaseh daun pandan.

Yang lolok selolok-loloknya,

mamadarwisy


Jadinye...itu sajelaah buat takat nih..letih bace surat mama I nih..tak paham r ehhh..

Bubuy..

Rabu, 28 Oktober 2009

King and Queen of the nite....

Assalamualaikum w.b.t

Entry ini ditujukan khas pade acik ina dan uncle wawa .....

Oleh kerana acik Ina bila-bila masa nak deliver baby boy....n uncle wawa yg baru kelik dari KK perlu tengok surprise nih...

Hehhehee....

Ni I curik daripade CD mama yang disimpan di dalam peti besi beliau...

Oleh kerana peti besi mama stok mcm peti aes jer...adelah memang terjangkau dek pikiran cemane I boleh mengakses peti tersebot...

Mama I ade gak lam CD nih....tapi takleh nunjok r...sb mama dah janji nak beli playskool ke I...wahwawh..nati kang saje tak dapat...dapat cubit ade r...

Semalam takde letrik...menci tol tengah2 tiwdo tetiba takde letrik...agak kerap gak tu 2-3bulan nih...takkan raksase fire tiang letrik kot...ke spiderman tengah bergayot kat kabel letrik sampe putos??...

Jum r tengok uncle wawa n achik ina nih....

-

-

-

-

-

-

the video has been removed by blog owner...

Isnin, 26 Oktober 2009

Shebok huhuhu

Salam...

Agak kesebokan dengan aktiviti harian...

Nanti update...

yang eklas...

Tuan punya blog...wwawawawa

Selasa, 20 Oktober 2009

Chanteeekkkk??????

Haiii....

Here...

My new blog background....

Shanteeekkkk???

ELbum pom dah update pic2 baru...

Kejadian 'pengubahsuaian' ini telah I minta uncle Ajae untok mengajar cara2 nye..tetapi memang uncle Ajae spenderman...I ni spiderman lebeh terer dari uncle,,,,hahhahahaa....jangan mare yerr...

Rase nak letak muzik2 sket...maleh plak menganggu ketenteraman ketika membace jer macam...

Sila lah komentar di bawah yer...dan jangan pandang belakang pabila memberi komentar..Wahwahwahwahhhh

Rabu, 14 Oktober 2009

Minggu nih nak kelik kapung...

Dimaklumkan bahawa I dan family akan keberangkatan ke kampong pade ujung minggu ini memandangkan game netbal Mama n Abah akan ditangguhkan ke minggu depang nun...

Oleh itu...sebelum nenek terbang ke KK sudilah kiranye nenek untok ketemu ngam I nih yer nenek..

Nati cokek2 nenek suwoh beli jajan di sane...

Dengarnya cik syarah kabo aritu ingen berbulan madu di pulau...wahwahwah....

Jgn lupe bwk camera...nati kongsi2 gambo..walopom I tak dapek pegi sane...nanti cube edit2 gambo tu kasik masuk muka I kat dlm gambo ekkk..thanks arahhh...

Mok ani sila teringatkan I pabila berada di sane bagi membolehkan mok ani membuat perbelanjaan kepada I nanti...

Oh yer,,..kepada poknik n moknik, mat addin, cik syarah, pok kudin, pok jaeh, mok su, mok ani, nenek, moklong...sila jgn telepom I pabila sudah berada di sana..nanti I haruslah kedengkian..hahhaha...

Selasa, 13 Oktober 2009

My New Look....

Assalamualaikum...

Beberapa hari lalu...abah telah memendekkan rambot I....huhuhu

Dah tak de dah ehh rambot ala-ala uncle tobey tuu...

Takleh nak jadi spidery okeh...

Tapi takpe...Mama kate nanti kita cipta pesen rambot baru....

Rambot lama....
Rambot Baru..

Pasni haruslaaa kena sikat ensem2 sket..kang kene interview kat macik2 cover r sket rambot2 ala askar navy nih...

Isnin, 12 Oktober 2009

Sakit Hati

Sungguh saket bila disakiti...

Wajah menjadi pucat...

Otak tidak keruan...

Perbuatan serba salah...

Jantung berdegup kencang...

dan juga kekadang ketar anggota badan...

Rabu, 7 Oktober 2009

Mama Besday Semalam...

Assalamualaikum...

Sowi..lama tak update..ini adelah kerna kesebokan I menjage mama n abah ni....

Mama sebok bersukan plak..tiap2 hari main sukan..pagi main netbal petang main pingpong..

Abah jugak sebok bersukan...balik kreje main volleyball..kenkadang malam main futsal...

I yang letih...hukhukhukhuk

Pic mama main netball hihihihi...Pandei ker mama main nih??


Oh yer...sbenornye semalam besday mama...n I wish Happy Birthday to mama...

This song I dedicate to Mama..very speciall...walopom tak pandei nyanyi lagi..tapi orang nyanyi dlm ati yer...

Just For My Mom

Sometimes I feel my heart’s so lonely
But that’s OK
No matter how my girl just left me
I just don’t care
Whenever the rain falls down ‘n it seems
There’s no one to hold me
She’s there for me, she’s my mom

Just for my mom I write this song
Just for my mom I sing this song
Cus just my mom can wipe my tears
Cus just my mom can only hear

Trapped in a subway
Can’t remember the day
But I felt OK
Dumped in a damn situation in every condition
With no conclusion

You may say I have no one
To cover me under the sun
You’ll get it from your mom…!
Mom!!!


Jadinye kebetulan smealam jamuan raya kat opis mama...so nyambot secara kebetulan...huahuahuahua...thanks wat rakan2 opis mama yer...I demam dah semalam ngam arini...tak nyempat2 ehh nak suwap mama makan....



Mama citer opismate mama telah men'kenat' kat mama masa jamua raye semalam...Her boss telah announced pasai besday ni kat jamuan tuh..perhal jadik serius plak..nasip beliau duk atas kusi tak jatoh tunggeng hahhahaha

tu jer takat ni...


nanti update lagi bila ade mase...

Rabu, 30 September 2009

Selamat Pengantin Baru buat Ayahlong...

Assalamualaikum w.b.t

Hari ini agak kemengantukan..semalam uncle ajar n uncle rosid telah membuat Terjah kat umah I..

Walapom sebenanye sense I ni boleh menakap2 jadi nye I memang tidak terkezut dengan kedatangan uncle2,,...

Oh yer,...actually I sebenanye nak update pasai gambar perkahwinan ayah long ni...

Kang dia baru kawen...

Masa hari kahwen tuu I demam...mama plak muntah2...pastu balik awal...jadi takleh amek gambo manyak2laaa....

Jadinye, mohlaaa kite menketadarah gambo2 yang I edit sikit2 nih...

Haaa...Ijau gitu....yang penting...ayah long punye tarikh kawen 21 Sept then mama n abah punya tarikh kawen 21 Disember.....

Ape ada dengan 21??....hihihihii....

Next wedding kena select 21 hb jugak r nih...kuikuikuikui....