Isnin, 15 Julai 2013

Eh..ehhh... ehhhh...pandai sangat dia...

Bersiaran lagi ye kita hari ni...
 
sebelum kita mengecurkan air liur ai nk tepek statement sinar harian hari ni..yg agak femes kat FB pasal kenyataan seorang menteri yang menyuruh kita elak makan ayam kalau harga naik...
 
tak pasti betul ke tidok dia cakap mcm tu..entah2 maksud dia lain berita faham lain...
 
jadi bagi ai.. kita pikir positif saje laa... inisiatif masing2.. nak boikot ayam ke hape... kang asik duk beli daging gara2 boikot ayam naik pulak kadar pesakit darah tinggi kat mesia ni.. pastu boikot daging plak.. last2 beli ikan... eh eh eh..ikan pun nak masuk bot jugak naik harga alasan sb dekat2 nk tengkujuh ni cuaca tidok menentu tak berapa selamat ke laut...
 
pastu makan roti saje lahh... eh kilang gandum pun terpaksa up kan harge roti sb dah banyak permintaan, staf kena keja lebih masa, ot kena bayar..
 
 jawabnya tiada kesudahannn...
 
jadilah lagu bangau oh bangau...
 
 
tu sajelah beleberan makcik pade pagi ini...jadi makcik taknak merosakkan mood kecur air liur kita pada pagi ni jum kita terjah resepi semalam... hehehe...
 
 
 
5 Ramadhan...
 
Thari ada tokey ikan datang kat opis bawak lauk basah ( kerlas ye..ai tak perlu bermandi peluh pergi kat pasar dah skrg..pasar dtg kat opis aku) hihihi... ai memang blank tak tau nak masak ape.. then terpikir..cik abe kesayangan nk makan kari ikan merah...

 
 tadaaa... aku beli bahagian kepala tu dpt laa 3potongan... = RM13 yakni sekilo RM26, aku rasa mcm murah..tp rata2 kata mahal...aku memang bukan kaki pasar jadi taktau laa...kikiki



kat tokey tu jugak ada kerang...kebetulan..memang masa kat kampung aku ada cari tp takde.. mandangkan aku sblm ni ada kes HB low (pregnant case) dan hari ni aku ada chek-up...so takutlaa bulan2 puasa ni hb low... banyak gak aku ratah smalam...harap2 maintain hb aku wawawawa...


ni roti john... aku tak buat..adik aku beli... takat 5ramadhan ni tak jejak lagi kaki kat bazar...sedaplaa..oleh sb kekenyangan aku mkn satu saje....

semalam sambung gi terawikh..naik moto 3 beranak..sekali dlm 100m nk sampai surau aku rasa lain mcm..mcm naik kuda... hahaha..rupe2nya tayar moto bocor... siap tanya "eh abang dok pam ke tayar ni"... sb masa hari pertama puasa aku naik moto dah rasa lain mcm..dah pesan suruh pam...
 
so balik terawikh tu kitaorg jalan kaki jelaa... nasip nasip....hari ni dera dia masak lak...i nak rehat, kaki cramp...:)

0 mulut berkata: