Ahad, 22 November 2009

Hikayat Burung Tiung

Assalamualaikum...

Pada pagi yang subuh tadi jam 7 pagi...dikejutkan sore abah memaklomkan bahwe mr.burung tiung yang abah bela dah mati...wawawa

Kematian beliau adelah sangat tragis...kerane disahkan beliau telah dibunuh dengan kejam...menurut pengamatan beliau telah didera sbelum dibunuh tapi tak diperkosa..hehhee

Penemuan pada pagi tadi melihatkan kepala beliau telah terpisah daripadae badan yakni pemangsa telah menyembelih leher beliau serta memakan isi dade beliau...sungguh tragik....!!!!

Padahalnye rumah beliau telah digantong tinggi dan dimagga sekalik...kemas dia punya keselamatan cuma takder plak letak alarm...mapus nak tanggung alarm rege RM699...hehehe

-bukan gambar sebenar-
sangkar dio sbijik mcm nih...macamne en.snake pemangse tu bleh lepas masuk lam sangkar nih..adekah dia menggunakan bomoh tok moh untok menhalimunan diri????

Ni adelah member beliau iaitu Bhodo yang berade di rumah Mak Ngah..harus dikhabarkan berita kematian burung tiung niih ke Bhodo dgn segera...hehehe. Bhodo pom penah menghadapi situasi diserang en.snake dulu..nasip baek Mak Ngah sedo lalu membunoh en.snake dengan kejamnye...

Abah mencadangkan agar diadakan siasatan rapi untok mengetahui dgn lebeh lanjut perbuatan menatang apekah ini?? Mama I memang sangat antivirus ngam makhluk2 speti mr.snake, mr.worm, en.pacat, n cik lentah...Jadinye mama mengucapkan syukor kerna nasip tidak terlintas di pikiran en.snake untok masuk dale rumoh...

Harus ker semayam hajat dilakukan bagi membalas perbuatan khianat ini???

3 mulut berkata:

siti818 berkata...

alaaaaaaa... alaaaaaaaaaa... siannya..

mcm ni... arrah cadangkan buat post mortem pada mayat burung tu... akan diketahui dgn leboh jelas apa yg terisrat disebalik kematiannya tragisnya itu.. untok menangkap si pembunuhnya amatlah sukar sama sekali dan tak mungkin tertangkap.. jadi cukuplah sekadar diketahui cara kematiannya.

untuk membela burung ini..peluangnya amat tipis sekali.. kerana burung ni mengikut kata pok nik amat sukar didapati.. jarang2 sekali..

awish..kena maklumkan kat pok nik sekali./. suruh dia g servey mana lagi sarang burung tiung.. ada telur tak..? takkan nak biar sangkar emas tu kosong.. kan nanti en snake dok sengeh dlm tuh...

bila awis nak kelik kgg.. arrah, ibu dan ayah serta saudara mara lain insya allah hari rabu ni balik..

kalu banjir...? harus tak tahu nak buat apa..!!! tapi i pandai nanges jer..

Darwisy berkata...

Hehhe....awal arah balik...darwisy balik ari jumaat tu..

dok sabo jupe arah,addin,safwan,lisa..

kalu banjer cemano mak nak balek???
takkan suruh Pok Ngoh bawak sodok mari ngarung air banjir tuu??hahhahaha

azam berkata...

kenduri arwah en tiung bila?