Ahad, 12 Julai 2009

Oppointmen ngam Makcik Misi lagi...


Salam...

Pagi tadi mama bawak I ade opoinment ngam macik misi...patot bawak ari rabu mingu lepas..mama tak engat.duk engat minggu ni..skali tgk kad tarikhnye 8hb..pelupa r mama ni...

kul7.50 am, misi panggel nama suh timbang,...kena bukak baju n diapers..pastu letak atas timbang...skali timbang tu goyang2..memang takot rase mcm nak jatoh gaung...jadi I pom meraung..hahaa...bengkek mama sb orglain tgk jer...

then bih kurang lam kol 8.15am, misi kat dlm bilik tu panggel lagik skali...jadi berikut adelah perbualan dgn makcik misi :

Makcik Misi : berapa bulan dah anak ek
Mama : 9 bulan kot...ehhhhh. ke 10 bulan?..a'ahh 10bulan rase..
(mama konpius umor I okey...last2 misi tu kire sndiri)
Makcik Misi : dah boleh buat pe nih? boleh bjalan dah?
Mama : duk bdiri sambel pegang2..jalan takleh lagi
Makcik Misi : oo takpe r..ade masalah ke arini?
Mama : ermmm..cuma batuk n selseme sket..sore pum serak2 basah ala2 tam spider dah
Makcik Misi : ooo..tapi kita tak bagi budak makan ubat batuk lagi..umur 2years baru bagi..ke nak bawak anak gi jupe dressa?
(mama konpius dressa ni sape?dokter yang nama dia Dressa ker?)
Mama : mm..takpe laa..coz okey dah skit ni..nanti bagi minum air masak r banyak
Makcik Misi : Ibu dah buat ujian pap smear?
Mama : dah buat..masa lepas pantang aritu..bulan12
Makcik Misi : dahtau ker result? sb kalo ikut kena repet setahun ni..
Mama : dah tau..bila plak kena buat?
Makcik Misi : nanti mai 13hb 9 ni r sambel kena cucuk cucuk anak...
Mama : baiklah baiklah...

Jadi pagi sakni lambatla gi sekolah cek shedah,...
heehehe...

2 mulut berkata:

IrinaSairah berkata...

wah..wah..
bagus mama darwisy...rajin wat pap smear..kita tak wat pun lepas beranak dulu..hahah...

Darwisy berkata...

hehehe..aku angguk jer depan macik misi tu..malas eh aku wat..nagis kang aku klinek tu...hahhaha

tapi bahaye gak kalu dok wat..sb ade bace artikel..mende dlm nih kita tak tau..bila wat ujian ni baru tau keadaan kita cengane..konpius..nak wat dok erk..tulun2...