Ahad, 26 Julai 2009

Hari Makan-makan ngam Abah n Mama

Assalamualaikom...

Hari ni..I rase dah okey..dah sehat dah...tak demam dah..campak dah abis..abah dah kasi mandi air nyor ari jumaat aritu...

Nenek cadang2 nak mai tenganu ari jumaat tu..tapi tak jadi sb mak ngah ade kije..mak ani pom kije...takpe nenek nanti darwisy balik kamponglaa...

Semalam Mama n Abah ajak gi makan2...saje round2 town..window shoping..mama kate nak shoping ikut perancangan..hehehhee...

berikut adelah tip-tip mama bagi kepada I..(i tules tau..pe mama ckp nih) hehehe ..:

1. Sebelum muleh gaji..tentukan barang/kepeluan yang ingin dibeli
2. Kalau buleh buat kira2..anggaran harge..then buat kira2 pendapatan...cth setelah ditolak ditendang dapatkan berapa jumlah yg boleh digunakan utk bershoping...
3. Bershoping ikut ape yg dikira2kan...tentukan keperluan kalau melibatkan barang mencecah rege ratus2..kalu just doploh renget beli jerlaa..jangan kemut sgt..hahahha
4. Kalau bulan ni tak dapat nak beli..cuba dapatkan utk bulan depan..kalau takleh gak..extend lagi..kalo takleh lagi..takyah beli senang...set lam pale nih..alah tak sesuai r beli ni rugi jer..
5. Kalau leh elakkan berhutang....

okey dah r.. jum layan pic I gi makan-makan ngam Mama n Abah semalam...


Okeh ni kira semut lalu kat atas meja tuh...berape ek tak hengat plak...

yer..jum maen tepuk tangan...sampe kakak meja sbelah tu dtg sini nak main tepok2 jgk..last2 kena marah dek mak dia..hahaaha

Ni acare bawak paket krimer dgn mulot lari2 lam restoren tuu...menang dpt free pizza satu


Skrang maen lari2 bawak krimer jgk setelah mama n abah duk sebok makan tak suwap pom kat I..iskkk

cube merampas sudu mama dengan krimer maseh lagi kat mulot...... tapi tak sampe..wahwahwah...

dah borink asek dudok je tah kusi tuu...hukhukhuk

Jomlah Mama..abah..jumlaa balek..huhuhuu...

3 mulut berkata:

azam berkata...

mak u mmg. siap buat akaun. Mungkin mak u dulu amik akaun kot mase spm.

kalo ankel kan, kalo etrlintas depan mate ankel, ankel beli je, malas dah pk yg pot pet pot pet tu

Darwisy berkata...

Alahhh ankel memang r..maen tunjok2 dan lintas2 depan mate..pastu maen cucuk2 dan cokek2 antie tiha suwuh baya dlu..hikhikhik

tiHa berkata...

mcm tau2 jerr darwisy niiii