Selasa, 21 Julai 2009

Memang Sah...

Assalamualaikum...

Huhuhu..memang sah kena campok....abis merah2..dah naik kat muka n badan..

Patot r demam seminggu tak baik2..bagi ubat tak sehat2 jgk..ari ahad tu okey jer baik demam jer naik merah2..terus ummi kate stop bagi ubat demam...

hari ahad aritu, abah beli buah nyor muda...RM3 sebiji okeh...mahal uge tu...Mama kate gi minum nyor biji tu kat pata batu rakit RM2.50 jer jual...nega molep..

Jadi pade ari ahad tu..abah kasi minum air tu skit..skit je r..kang saket pewot plak..nages mama bjage malam...tapi skrg tak jage dah...dek kedinginan ibarat embun jantan melande bilik mama...: b hihihihihhi..thanks to abah..

Ari isnin, smalam r..mama n abah offday..jadik mama telah menelepom nenek di kampong..tanya khabar..pastu gitau tak balik kampong sb I kena campok nih..pastu tanya nenek cengane ek bagi minum jer ker air nyor tu??

Berikut adelah jawaban nenek di kampung :

Buwi minum air nyor dlula...pah kalu naik merah kat tapok tangan n kaki baru la buwi mandi ngam air nyor tuh..Jange mandi lagi baru lagi keno tuu..pah 2-3 ari nati baru buwi mandi laa...

So..mama pom memaklumkan petua tersebot kepada abah sambel duk tgk Jangan Lupe Lirek..padahal siri ulangan okeh..hahahha...

Berikut adelah gambo campok yang tumboh di wajah suci I nih...

Ni ari petama kene..ade skit kat tepi2 pipi...dah ubat demam kena stop makan..jadik mama beli koolfever..takut demam lagi..upe2 okey jer baik dah demam...

Okey..tgk nih..2nd day...lepas minum air nyor tu..dah naik abes penuh kat wajah suci ni...

Siler abaikan ingoss yang ade skit tu..sb tak baik agi selsema n batok...ade lagi skit2..

Nak nages ker nih?lupa daaa...
hehehe..setakat nih laa dulu..

Nanti pas sehat main 'ayan-ayan' macam addin...hihihihii...

7 mulut berkata:

mekda berkata...

alor..siye nyer kat awisy...naik campak doh..mesti miang jah rasa badan tu..miang gatal sbb campak yer..buke sebab miang gatal nok ngorat anak dara org.

IrinaSairah berkata...

siannyer darwisy....huhuhu..
moge2 cepat sembut deh??
marissa pun dok baik2 agi demam..ke nak kena campak etek???

siti818 berkata...

makan kena pate.. jgn dok mkn ikut suka ajer awish...

jgn kena huje.. nati lekat parut..

mama dia jgn dok kutis2 campak tu.. nati lekat parut.. mcm sarah.. ada prut sebab ibu dia suka kutis..

tak payah pakai baju.. kasi tidur atas daun ..alaaaa lupalah pulak daun apa.daun semambu... mcm kat umah sarah tu..kasik sujukk..

tapi abah awish mesti dah tak guna daun2 tu nak hilangkan sjujk.. sebab beli aircond..

aarraah nak balik kg awal bulan lapang nih.. nenek dok tanya.. "tok sir balik ko..makan buah kayu..?"

arraah nak balik tgk ang ang ang.. arrah ghendu dia..

jom kita balik ghama2..

mekda berkata...

addin pun nok balik kg jgok...hajat di ati nok bule ni...mari la balik beramai2..

Darwisy berkata...

Hahhaha......miang erkk??hehehe..memang miang..takleh tido darwisy nih..10 minet skali mangun..jadi mama dia r jadi mangse duk tepuk 10menet skali...

Jadi sila kesian ke mama dia skali yer...hihihihi

siti818 berkata...

" saya pun nak balik kg jugoookk"

sama dengan

"saya pun nak jadi jutawan jugokkk"

aZIE berkata...

darwisy dah ok ke, siannya safwan pun dulu kena jg campak tp lepas minum air nyer d mandi air nyer oklah...tp masa mula2 naik tu x tido jglah ibu sb miang campak niii..., semua nak blk kg safwan x leh blk lg sb nak tugu ibu dapat tarikh nak nak beranak dulu baru nak blk...ibu kata kalu nak make buah makelah kat KL aje sama jugak. Abah darwisy mesti syg sgt sb dah psg aircond...abah safwan sampai ari ni duk kecap aje tp x psg jugak sian ko ibu sb panas...he...he...he