Isnin, 24 Ogos 2009

Sehari Sebelum Menyambot Ramadhan


Assalamualaikum....

Cewahhh..title dah macam drama TV1 daaaa...

Takdenye ghupe2 drama...cuma bolehlaa kate cam2 sketsa2 sket...hehehhee

Sketsa di tepi pantai... citer nye munyi cengini...

Tersebot kesah bapa nya telah membeli satu set joran yg panjang di sebuah kedai amoi...

Tersebotlaa jugak kesahnya mama beliau jugak membeli udang untok memasak laok sebelom Ramadhan....

Tersebotlaa lagik skalik...anaknya yang disayangi telah mendapat present kasot cantek sempena ape ye??ramadhan ni kot...

Banyak lak tersebot maleh sebot dah..taip jah ni...

Sehubungan dengan itu, si bapa nye telah mencucuk2 jarom pade si mama nya untok memberikan beberapa ekor udang untok beliau mengetest tahap kejoranan joran itew...Maka mamanya memberikan 3ekor udang...dan berangkatlah bapanye untok pergi mengetest joran tu..kata bapanya akan mengetest di suatu tepat di kawasan tepat kije abahnye kerena katanya member terdapat ikan kakap puteh disitu yg telah lama menjadi idaman si bapa..

Setemelah bapa berangkat, Mama dan anaknya menunggu laa si bapa pulang membawa kakap puteh yg khabarnya kiut miut kalah Ct nurhaleza..walopon tunggu dalam keadaan bekalan letrik putos..beliau tidak kesah..dan beliau telah menidurkan anaknya sehingga jam11pm..

Lebih kurang jam12.30pm..kenderaan motor cikai bapanye iaitu Honda Wave100..menghampiri halaman rumah..mama teros mendukong anaknya sambel menyengeh menantikan ekan kakap puteh..Lalu bapanya yang keletihan terus berlalu masuk sambil menkelek joran tanpe menghiraukan penantian Mama yang bagai menunggu guruh di langit air di tempayan dicurahkan..ye ker peribahase nih??

Rupa2nye ekan kakap puteh sedang bercuti di mengabang kawasan tidak jauh dari tepat kerja Bapa...jadi jawapan takdelaa ekan kakap puteh key....n udang mama tu pom ilang tanpa khabar beriter...

Melihatkan kehampaan si Bapa...pade petang tersebot...Mama telah mensuggestkan untok pergi mengetest joran di pantai pulakk...sambel memberi percuma udang lagik 3 ekor okehhh..
si bapa yang gumbira telah mengedong anak dan bini terus ke pantai tanpe singgah di mana2...

Sesampainya di sana....Okey2..malas dah taip..tengok gambor pastu buat dialogue sniri errrkk..:)

bapa yang sedang nak lontar joran...sambel dilihat oleh mama dan anaknya...

walopon angin yang agak kuat...mama nye sempat berposing bersama anaknya...

dan anak yang tidak suka berduduk diam...tak boleh langsung untok didukung kerena telah tergoda dek pasir pantai yang halus mulus iteww..

lagik sekali..gambar cubaan anak untok menampar ketam2 kecil yang berlari2 senget di tepian pantai...
Oh yer..anakanda punye shoes..army stripe...and mamanye gladiator sandal..bapanye???lupe nak amek...hihihii

dan muka anaknye yang bosan sebab asek disuruh berposing padahal kerja2 menakap ketam2 kecil tadi masih tidak berkesudahan lagi...


at last..ni ler muka ketam yang bapa berjaya tankap...ketam ini bersama ngam anaknya semasa ditankap...memandangkan anak beliau maseh kecil..bapa telah melepaskan beliau semula ke laot...hehehhe

Selepas itew..bih kurang jam7.15pm..bapa, mama dan anak berangkat pulang ke istana...

Tadaaaa..dah tamat dah sketsa..panjang jugok nih...

Adoiii..laparnye krokkk..krokkk ni pewot nih....uikkss tak baekk..

Bye..

3 mulut berkata:

ekinckin berkata...

adik Darwisy...comel sangat...

Darwisy berkata...

akak ekin meh r jenjalan umah darwisy nih...huhuhu

azam berkata...

mcm citer dongeng je