Isnin, 1 Februari 2010

Kampong Ai kat Kole Krai

Assalamualaikum w.b.t

Ujong minggu baru ni ai kang balik kampong...

Abah nak balik petang lepas kreje...sure nye tgah2 magreb kat atas jalan raya..

Takde dah pikir2 pasal antu kat jalan Guntong tu...sb mama telah menginterview seorang sedare nama ye Pocik Rosid berasal dari kampong Telaga Papan...beliau berkata " Mano ado antu situ, hang nih dok baik tol kate ade antu situ, yerla pendudok kampong situ nak gi smayam magreb hang kato antu...dia kemain jalan kaki meredah hutan kiri kanan semate-mate nak ke mesjid..dah moto dia tadop minyak tu yang jalan kaki..."..Mama mendengar dengan penoh minat terus terkeduuuut dahi beliau...

Jadi setelah melalui kampong Guntong sampei la di Jerteh...mama kata " Tu diaaa.....brentiii...brentiiii".....Abah dgn hikmat Pusingan U Halilintar ke Kerak Bumi telah membuat U-turn dan brenti kat tepat ni....

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

Hah amek...Mee Kg. Pek...penah makan nih??...tengok bawah ye tulis..cawangan Jerteh..dia punya kedai asal2 kat Kg. Pek, jalan Machang - Kole Krai..cawangan setakat ni ada kat Machang, Kota Bharu, Jerteh..hehehehe..Abah nak makan kan mee kampong pek ni...nak tau sedap dok meh kita tgk testimoni...

Mok Ani - sedap weh make mee kg. pek tu...aritu kelik singgoh nak raso jugok doh duk jupo byk cawange dio...sedaplaaa..

En. Mat - Mase balik dari Tanoh meroh aritu, orang blanje makang kedai mee Kg. Pek kat Machang..sedak jugok weh..macam mee udang gitu...sedak r gi trai dok caya...

Pn. Syamimi - Tadok r sedap mane pom...srupo ngam mee rebus gitu r, buh udang sekor tu pom kire pat riya...pah warne dia jer lain ngam mee rebus ehhh..sero makan meggi kari berapi best jugok...

Tu antara testimoni nyee....

Jadiknye sampei di umah nenek lam kul8.30 malam...

Antara pics Ai spent time kat kampong...meh scroll bawah..






Jadiknye..Raya cina nih..tunggu my cousin2 balik leh main ramai2...

Lagik nenek ade beli angsa pat ekor lagi...jadik 5 ekor angsa ade umah nenek...

Bising padan bunyi angsa jer r pahni...hahhahaha

7 mulut berkata:

zilakasim berkata...

mok la pernah makan nasi goreng kedai mee kg pek tu... mahal gila ......bukan sedap sgt pun... tapi kalu mee celup demo kata sedap

mekda berkata...

addin x ghajin pun g main kat taman tu..bakpo darwisy lagi advance g main situ..

amik cuti ker raya cino ni? kami sekeluarga amik cuti..semgu..best skit balik lama2

Darwisy berkata...

dok amik cuti pom...lan sebok ngam projek paddy..kena pantau sokmo..Ai dapat bos baru nih..bos lebih telus dan jitu..hehhe...

saje awisy adok mende nak wat, tu ajak abah gi main situ..hekhek..

Ari gapo kelik nye? Jumaat tu ker? Syaza dok kelik pulop rayo cino nih..

mekda berkata...

rugi ar dop amik cuti..byk plan ni, maklum ler cuti panjang..konpidem jer, padahal bos x approve cuti lagi

syaza dop balik..balik banting ker kot

siti818 berkata...

hok aloorrrr tok dey nak jadi commenter PERTAMA.. buka2 tgk puok2 ni ada doh..

tanya jah addin raso gano mee tu... mugo kawasan jajahan takluk dia kei tu... nama jah sohor.. rasa dia belum tentu sohor lagi..

bakpo tok amik cuti.. kg batu balai pun ada paddy gak nak kena di pantau.. jadi kena laaa panjangkan lagi cuti tu yer..

arrrah pun nak balik.. kemarin mitok cuti..suroh doh bos sokong.. tok tahu laaa kot nya buat tok sokong..

awish.. jgn lupa wat kelik angpau juga deh.. buah lima bayk sikit... laparrr nii..

angsa nenek besa2 doh.. dgr cerita angsa tu tok kira jenis nate.. main g sudu jah lalu..

siti818 berkata...

choppp choppp..

anak tino sapo tok paka baju tu...?

mekda berkata...

ambo sekeluarga x ghajin lagi singgah make mee tu..dok dang sokmo nok singgah..masing2 lorat nak balik rumoh sdiri..

sapa ke saat ni bos x lulus lagi cuti ambo..ikut dio la, ambo tok kira..smpi masanyo ambo nok cuti jgok..gedebeng ni

nate kucing tu pun keno sudu jgok ko????

anok misi tu la x pakai baju nyo..mok dio sibuk kijo..