Selasa, 7 Mei 2013

Tahniah BN.. tahniah PR...

Assalamualaikum...

Rasa x lambat lagi nak ucap tahniah kat BN sebab masih berpeluang mentadbir malesia.. hehe..

Tahniah gak kat PR sebab berjaya tambah kerusi parlimen dan dun... dan jadi pembangkang yang hebat...

Sebab ai rasa, PRU dah jadi sangat meriah compare dlu...hambar je...

ai sendiri pergi ngundi jam 3.30 petang...sampai je takyah beratur2...jalan lenggang lenggang kangkung je terus masuk ngundi..hehe...mula nya nak gi kul pat...tp kang tak pasal2 tepat ngundi tutup awal, kempunan aku nk ngundi...kiki...

sbenarnya ai ni ngundi di luar kawasan..maksudnya.. ngundi di dun dan parlimen lain dari alamat yg ai duduk skrg.. suami suggest next election tukar alamat ngundi di sekolah sebelah umah aku tu..tp bila dikaji dan dipikir2 malas nak tukar... sb sekolah sbelah rumah aku ni, dari pintu pagar nk masuk ke tempat ngundi tu jauh betul kena jln kaki...tak ade jalan susur gajah, kena hari panas terik..memang sampai nak check daftar mengundi jadi bangla laa aku... yg sekolah tepat ai ngundi ni, dekat je... jadi pengorbanan tenaga tidak berlaku sgt dan pembakaran kulit hanya 5% saja di sekolah yg ai selalu mgundi tu...hehehe...

boboiboy dengki bila ai dan suami kena calit kat kuku ni..sampai rumah boleh dia ambik pen biru gi kaler dia nya jari telunjuk senyap-senyap tu... pastu dtg tnjuk "mama, tgk awisy pergi ngundi".... sabor jela mama ni... bos aku, arini baru jumpa dia..cewah tangan ada calit lagi...aku tegur laa..eh tak ilang pun kat jari prof ni... dia jawap malas nak basuh...hahaha...nak tunjuk kat ai leteew pergi menunaikan tanggungjawab mengundi...kikiki

di wall fb aku harini dah clear org duk buat status2 menyampah pasal PRU ni..5hb-6hb aku tak buka..malas... kalau status tu menyedapkan org baca takpa...ni menyampah tgk dengan kemakian kehamunan yang dihamburkan... nampak sgt yg buat status agak kebodohan...:) sorry ek i straigt to the point je... tp betul, kalau status tu didokong dgn fakta atau dalil2 yg betul takpe..ni huk aloh mugo mu denga ore keda kopi duk bual..mu bual jugok..

ok r dahlaa..nk gi buat air kopi secawe...best gak ni.

0 mulut berkata: