Khamis, 18 Ogos 2011

Update Ramadhan

Huhuhu...



2nd day pose haritu je sempat update... hari ni rasa nak update...




Banyak dugaan kannn bulan pose jadi kat ai tahun ni... semoga kita lebih mengingati-Nya...




2minggu puasa, aku batuk tak renti2...batuk kering lak tu..batuk memang tahap berair mata kalau tahan...aduiiiyaaaa..




Duk kat opis, satu opis ni bleh denga aku batukk....sakit tekak...pastu hari isnin tu tengtibe mata aku merah sbelah kiri, bangun tido tu dah bertaik takleh bukak, kelopak mata lekat atas dan bawah...





Memang dah niat di hati, kena pergi klinik juga walocemane skalipom... petang gi klinik dr. tu sahkan aku sakit mata,...terus dapat mc dua hari...hahaha ..tapi memang aku sakit betul, aku mane tipu...sepanjang berkhidmat baru 2 kali aku dapat mc... kenape ade org kata aku tipu ke?? hahahaha..




Pastu khamis, anak ai si darwisy demam tonsil.. terpaksa sms bos pepagi minta cuti, tp dia baik sb dia reply kata ok, jgn lupa bwk anak gi klinik jgn biar baik sendiri...hehehe..suami pom cuti jugak, anak aku kena tonsil kali ni memang teruk..pukul 4pagi dia mangun turun katil kata nak mandi, terus jalan lemah longlai masuk bilik air mandi...siannye..dan bila minum susu/air masak, makan bubur dia akan muntah..adoiii siann sangat...




Sebelum ni memang penah jadi kene demam tonsil, tapi pergi klinik swasta, dua2 klinik swasta tu kata takde ubat even ubat antibiotik pom...sb dia masih kecik tak seswai ubat tu utk dia...



Tekad kali ni nak terai gi klinik universiti, dan masa pergi lepas jumpa, doc kata tonsil dia dah bernanah, pastu doc kasi ubat surut bengkak dgn antibiotik...alhamdulilah sangat,..doc bagi masa dalam seminggu pastu datang balik check tonsil tu...


Okey doc nak check ni, papa sakit apa... :)


Pas balik klinik, sempat tu si darwisy muntah depan pintu masuk klinik..hahaha..nasip r..tapi aku lap ngam towel dia, pastu aku terus buang towel tu lam tong sampah..hehehe..

Pastu gi carik nyor muda...kasi minum air nyor muda nak redakan muntah...muntah ni taktau sebab apa, sama ada dia keracunan makanan atau sb tonsil..ada kemungkinan keracunan sb bukak pose sebelum tu papa gi beli air bandung c incau kat bazar ramadan..dia minum paling banyak...

Engat nak balik kampung minggu tu, jadik tungggu laa si boboiboy ni reda skit..kasi makan ubat, suwap eskrim, suwap bubur kat dia, suwap air nyor tu..nasip baik dia nganga saja..makan ubat memang senang sangat budak ni...

So dalam kul 4pm kitaorg bertolak balik.... bukak pose umah nenek,..darwisy dah ok sikit..tapi still makan ubat... hari sabtu balik semula ke trg..dan sempat menyopim kat KB mall...selama ni aku gi takpenah2 jam parking kb mall, sekali ni ramai giler org.. nasip somi reti menyelit...hehe..rupa2 salesgirl tu kata hari ni start sale..huhuhu..patotlaa..

Dan masuk opis denga berite adik kpd bos ai meninggal dunia pada khamis tu, bos ai mencutikan diri selama dua hari..jadi sempatlaa catch up apa yg aku tinggal selama 3hari lepas...

Sekianlah citer kesah aku anak branak di bulan poso....heehehe.. raya taun ni aku nak ambil lebeh skit cuti..sebelum dan selepas, suka ati r pasai taun lepas aku dah conggok jaga opis sebelum dan selepas raya..taun ni giliran aku cuti kaw kaw...tapi takpe yg penting bos ai pom cuti lama selepas raya...

0 mulut berkata: